Voor ondernemers met hart voor de stad

Onder het motto ‘De geschiedenis herhaalt zich’ viert en herdenkt Brielle jaarlijks de overwinning van de watergeuzen op de Spaanse bezetters. Het 1 aprilfeest is het grootste promotieproduct voor Brielle, met regionale en landelijke bekendheid. De viering wordt hoog gewaardeerd door onze inwoners en de vele gasten die de stad bezoeken. Inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen noemen de 1 aprilviering zelfs als één van de kernwaarden van Brielle. De organisatie van deze feestdag wordt mogelijk gemaakt door de inzet van tientallen vrijwilligers.

De regie voor de jaarlijks 1 aprilviering ligt bij de 1 April Vereniging. Daarnaast neemt zij actief deel aan activiteiten in de stad Brielle, organiseert zij de herdenking van de bevrijding op de Fransen op 1 december 1813 en wordt het Geuzenschip de ‘Prince Admirael’ ingezet tijdens Sail Amsterdam. De vereniging geeft ook acte de présence op historische evenementen in andere steden. Een hoog ambitieniveau. De vereniging doet veel om die ambitie waar te maken, maar zij kan dat niet alleen. Daarom zijn en blijven we op zoek naar ondernemers die ons willen ondersteunen.

Doelstelling

De algemene doelstelling is om de betrokkenheid van het bedrijfsleven in Brielle en omgeving te benadrukken.
De bijdragen maken het mede mogelijk een programma op te zetten, dat recht doet aan een zo historisch mogelijke viering van onze 1e april en een gezonde financiële positie van onze vereniging.
En ze zijn ook bedoeld om de sociale cohesie te vergroten en Brielle blijvend in de schijnwerpers te zetten in de regio en het gehele land.

Actief deelnemen

Ondersteuning is mogelijk is in meerdere varianten voor één of meerdere jaren.
Neem dan contact met ons op via bestuur@1aprilvereniging.nl.

Bekijk hier welke bedrijven en instellingen de 1 Aprilvereniging nu al steunen.